Απλά μαθήματα ανακύκλωσης σε ένα νησιωτικό δήμο!

Απλά μαθήματα ανακύκλωσης σε ένα νησιωτικό δήμο!

  • τα παρακάνω είναι προϊόν της αρρωστημένης φαντασίας μας. Αν, παρόλα αυτά, κάποιοι αναγνωρίζουν τον εαυτό τους, ας μπουν στον κόπο να δώσουν τις δέουσες εξηγήσεις. Υποθέτουμε ότι θα υπάρξουν κάποιες ελεγκτικές αρχές που θα ενδιαφέρονται γι αυτές.
Ο σχεδιασμός

Κάνουμε μια σύμβαση του δήμου Μ με το «ευαγές» ίδρυμα της Ε ΑΕ, που έχει την καλοσύνη να παραχωρήσει στο δήμο έναν αριθμό μπλε κάδων. Ο δήμος υποχρεώνεται να συλλέγει ξεχωριστά το περιεχόμενο των μπλε κάδων και να το τοποθετεί σε containers. Η Ε ΑΕ αναλαμβάνει την υποχρέωση να μεταφέρει τα containers με τα διαχωρισμένα ανακυκλώσιμα σε ένα ΚΔΑΥ της Αττικής. Το υπόλειμμα του διαχωρισμού θα οδηγείται για ταφή στο ΧΥΤΑ Φ της Αττικής (προβλέπεται στη σύμβαση δήμου Μ και Ε ΑΕ).

Τι γίνεται στην πράξη

Ο δήμος Μ τοποθετεί τους μπλε κάδους σε διάφορα σημεία. Δεν κάνει καμία ενημέρωση για το σκοπό για τον οποίο τοποθετήθηκαν οι μπλε κάδοι. Το αποτέλεσμα είναι οι μπλε κάδοι να γεμίζουν με τα ίδια υλικά που δέχονται και οι πράσινοι κάδοι. Δηλαδή, σύμμεικτα απορρίμματα.


Ο δήμος Μ συλλέγει, με το ίδιο απορριμματοφόρο το περιεχόμενο των μπλε και των πράσινων κάδων. Το οδηγεί και το αποθέτει σε «κύτταρο» του καινούργιου, αλλά κατεστραμμένου, ΧΥΤΑ του νησιού (οι σκισμένες μεμβράνες του ΧΥΤΑ διακρίνονται παντού).


Το έργο της αποκομιδής η Ε ΑΕ το αναθέτει στην εταιρεία ΓΑ ΑΕ, που τυχαίνει να διαχειρίζεται το ΚΔΑΥ Α της Αττικής. Η ΓΑ ΑΕ προμηθεύει ταcontainers, στα οποία με σκαπτικό μηχάνημα (τσάπα) φορτώνονται τα σύμμεικτα απορρίμματα.



Τα containers, με φορτηγά της ΓΑ ΑΕ μεταφέρονται στο τουριστικό λιμάνι του δήμου Μ, αποτίθενται στην προβλήτα και, σταδιακά, φορτώνονται στο ναυλωμένο πλοίο. Δίπλα ελλιμενίζονται επιβατηγά πλοία και κρουαζιερόπλοια.





Το φορτίο οδηγείται σε λιμάνια της πόλης ΕΛ της Αττικής, που ή δεν έχουν καμία αδειοδότηση ή στην περιβαλλοντική τους αδειοδότηση δεν προβλέπεται η μεταφορά και προσωρινή αποθήκευση δημοτικών αποβλήτων.



Η μεταφορά από το λιμάνι προς το ΚΔΑΥ Α γίνεται μέσω κατοικημένων περιοχών της πόλης ΕΛ. Τα απόβλητα εισέρχονται στο ΚΔΑΥ Α, που βρίσκεται δίπλα στο τεχνητό βουνό του ΧΥΤΑ Φ (ρέμα πριν λίγες δεκαετίες), που έχει δημιουργηθεί από την απόθεση των απορριμμάτων της Αττικής και όχι μόνο.



Δεν είναι γνωστό αν το φορτίο που εισέρχεται στο ΚΔΑΥ Α, από το συγκεκριμένο δήμο, υφίσταται κάποιο διαχωρισμό. Καθώς, όμως, πρόκειται για σύμμεικτα απορρίμματα, το μεγαλύτερο μέρος του, αν όχι όλο, οδηγείται σαν «υπόλειμμα» του ΚΔΑΥ στο ΧΥΤΑ Φ, χωρίς έλεγχο και με εντολές εισόδου από το φορέα ΕΔ, που διαχειρίζεται το ΧΥΤΑ Φ.



Ο φορέας ΕΔ χρεώνει με 45 ευρώ/τόνο τους δήμους της Αττικής για το υπόλειμμα που περιέχουν τα ανακυκλώσιμά τους, που οδηγούνται στα ΚΔΑΥ της Αττικής. Τα ποσοτικά στοιχεία για τη χρέωση των δήμων τα δίνουν στο φορέα ΕΔ, το «ευαγές» ίδρυμα ΕΕΑΑ και τα ΚΔΑΥ. Πιθανότατα, με συνευθύνη ΕΔ - Ε ΑΕ - ΚΔΑΥ, οι δήμοι της Αττικής χρεώνονται και το «υπόλειμμα» των αποβλήτων περιοχών εκτός Αττικής, όπως του δήμου Μ, που «περνούν» από ΚΔΑΥ της Αττικής.

Α, για να μην το ξεχάσουμε: υπάρχει και ένας εθνικός οργανισμός, που υποτίθεται ότι εποπτεύει και ελέγχει τη λειτουργία των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης. Αν περάσετε από κοντά, προσοχή μην τον ξυπνήσετε.

Εννοείται ότι όλα τα παραπάνω είναι προϊόν της αρρωστημένης φαντασίας μας. Αν, παρόλα αυτά, κάποιοι αναγνωρίζουν τον εαυτό τους, ας μπουν στον κόπο να δώσουν τις δέουσες εξηγήσεις. Υποθέτουμε ότι θα υπάρξουν κάποιες ελεγκτικές αρχές που θα ενδιαφέρονται γι αυτές.
Δημοσίευση σχολίου