•Think Green - "ΟΙΚΟΛΟΓΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ"

Think Green
Η «πράσινη επέλαση» είναι γεγονός. Το περιβάλλον είναι το νέο θέμα που απασχολεί τον κόσμο και όλοι αισθάνονται «υπεύθυνοι». Προβληματισμοί, τάσεις και διαστάσεις του μεγαλύτερου παγκόσμιου debate σήμερα. Πόσο ενημερωμένοι είμαστε;
-Στοπ στο πλαστικό .
H πλαστική σακούλα δεν αποτελεί παρά μικρό ποσοστό των στερεών απορριμμάτων, στη συνείδησή μας όμως θεωρείται ως το κατεξοχήν απόβλητο. Πότε διασπάται; Αλλοι λένε σε 100, άλλοι σε 200, άλλοι σε 400 χρόνια. Θεωρητικά, καμία σακούλα, από την εποχή που εμφανίστηκαν μέχρι σήμερα, δεν έχει λιώσει ακόμα! Η βιομηχανία της πλαστικής
σακούλας, διαισθανόμενη ότι οι μέρες της είναι... μετρημένες μιας και ο κόσμος συνειδητοποιείται περιβαλλοντικά, προχώρησε στη δημιουργία της βιοαποικοδομήσιμης σακούλας. Στον πολτό κατασκευής της ενσωματώνονται ειδικά πρόσθετα τα οποία αποσυνθέτουν το υλικό έπειτα από την πάροδο συγκεκριμένου (και προκαθορισμένου) χρόνου. Ηδη οι πρώτες από αυτές έκαναν την εμφάνισή τους στα ελληνικά σουπερμάρκετ.
-Ανθισμένες ταράτσες .
Απάντηση στο μπετόν των κατασκευών και την ασφυξία των γυάλινων κτιρίων, οι ταρατσόκηποι είναι μια νέα μόδα η οποία, τον τελευταίο χρόνο, βρίσκει πολλούς οπαδούς.. Με πολύ λίγα χρήματα, χωρίς να απειλείται διόλου η στατικότητα του κτιρίου (εφόσον έχει προηγηθεί μελέτη) και με τυπική απλώς φροντίδα, μπορούμε να φτιάξουμε στην οροφή
της πολυκατοικίας μας έναν κήπο! Τι κερδίζουμε; Εκτός από ομορφιά και δροσιά, βοηθάμε την πόλη να «αναπνεύσει» και, αν το επιθυμούμε, έχουμε και τη σαλάτα μας: σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. Γερμανία) κάποιοι εξασφαλίζουν από την ταράτσα τους μέχρι και το 30% των λαχανικών του έτους!
-Greenwashing .
Ο όρος «greenwashing» περιγράφει την ηθικά απαράδεκτη και ποινικά κολάσιμη συμπεριφορά τής κατ' επίφαση μέριμνας για το περιβάλλον, με σκοπό τη δημιουργία καλής φήμης ή την ελαχιστοποίηση της αρνητικής. Πολλές πετρελαϊκές εταιρείες π.χ. έχουν κατηγορηθεί ότι την ίδια στιγμή που φυτεύουν δέντρα σε προάστιο μιας δυτικής μεγαλούπολης, σε κάποια αφρικανική πετρελαιοπαραγωγό χώρα διαπράττουν οικολογικά εγκλήματα.
-Βιοκλιματικό σπίτι .
Απέναντι στα αρχιτεκτονικά και εργολαβικά τερατουργήματα, η βιοκλιματική αρχιτεκτονική αντιπαραθέτει μια νέα, ολιστική φιλοσοφία, η οποία βλέπει το σπίτι ως έναν ζωντανό οργανισμό, ως το τρίτο «δέρμα» του ανθρώπου (μετά το φυσικό και τα ρούχα). Δεν είναι ακριβότερο από ένα συμβατικό και θα σας αποζημιώσει η έως και 40% χαμηλότερη
ενεργειακή κατανάλωση που προσφέρει χειμώνα- καλοκαίρι.
-«Ναι» στην ανακύκλωση .
«Cradle to cradle». Πρόκειται για μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία η οποία βρίσκει όλο και περισσότερους υποστηρικτές μέσα στη βιομηχανία κατασκευής προϊόντων καθημερινής χρήσης και στα χημικά. Κάθε προϊόν πρέπει να κατασκευάζεται, από την «κούνια» του (cradle), με ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες οι οποίες μετά το πέρας του κύκλου ζωής του
προϊόντος θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία άλλων προϊόντων, τα οποία βρίσκονται και εκείνα στην «κούνια» τους.
-Thin panel P/V .
Xιλιάδες λεπτές κυψέλες φωτοβολταϊκών πυριτίου, «τυπωμένες» πάνω σε λεπτά φιλμ αλουμινίου. Αυτός είναι ο νέος τύπος φωτοβολταϊκού πάνελ ο οποίος σχεδιάστηκε και παράχθηκε πρόσφατα στην Καλιφόρνια. Σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian, το νέο φωτοβολταϊκό αποτελεί επανάσταση στην παραγωγή ηλεκτρισμού. Τα πάνελ φωτοβολταϊκών που δημιούργησε η εταιρεία Nanosolar στη Silicon Valley, είναι λεπτά σαν ένα χοντρό... χαλί, ελαφριά, εύχρηστα, εύκαμπτα για να τοποθετούνται παντού, καλαίσθητα και, το σημαντικότερο, αποδοτικά.
-Πράσινα «χαρτιά» .
Οχι, δεν αναφερόμαστε σε ανακυκλωμένο χαρτί, αλλά στα άλλα «χαρτιά», τα χρηματιστηριακά. Σύμφωνα με στοιχεία του Financial Programme του ΟΗΕ (UNEP-FI), αυτήν τη στιγμή κεφάλαια που ξεπερνούν τα 50 δισ. ευρώ έχουν τοποθετηθεί σε «πράσινο» ομόλογο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
-Ξίδι από τον τόπο σου .
Θέλετε μάνγκο χειμωνιάτικα και δεν μπορείτε χωρίς λάχανο Κίνας; Αρνείστε το ξιδάκι γιατί έχετε ερωτευτεί το μπαλσάμικο από τη Μοντένα; Σκεφτείτε τα απίστευτα ποσά που ξοδεύονται και την τρομερή ενέργεια που σπαταλιέται στις παγκόσμιες μεταφορές και στη συντήρηση των προϊόντων σε αποθήκες και ράφια σουπερμάρκετ.
-Ουδέν καλόν...
Οταν πέρυσι καλλιτέχνες της ποπ και ροκ ένωσαν τις δυνάμεις τους για την ευαισθητοποίηση του κοινού στις κλιματικές αλλαγές -δίνοντας συναυλίες σε πολλές πρωτεύουσες- δεν έλειψαν οι σκεπτικιστές που εξέφρασαν την απαξίωσή τους. Επιχείρημά τους, το γεγονός ότι τα συγκροτήματα με τις συνεχείς μετακινήσεις τους (ορισμένα δίνουν μέχρι και 200 συναυλίες το χρόνο) επιβαρύνουν με εκπομπές αερίων θερμοκηπίου πολύ περισσότερο από τον οποιονδήποτε πολίτη.
-Green computing .
«Κολλημένοι» όλη μέρα στον υπολογιστή, περιτριγυρισμένοι από ηλεκτρονικά μηχανήματα με ολοένα και μεγαλύτερες ταχύτητες, χωρητικότητα και υπηρεσίες, συχνά ξεχνάμε ότι όλα αυτά τα προϊόντα «αντιμάχονται» τη φύση. Η επιλογή υπολογιστών λιγότερο ενεργοβόρων,
πιο ελαφριών, με ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες είναι πλέον μια ευθύνη που έχουμε όλοι μας. - *
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥwww.imerisia.gr

--- Think Global, Act Local (-AEGINA ! ) or Think Local, Act Global? Greg M.

Δημοσίευση σχολίου